torsdag 4 oktober 2012

Läst i September 2012

Hej! Nu har det blivit dags för att sammanfatta vad jag har läst under september, och jag är ganska säker på att det är mer än vad det var under augusti...

Antal lästa böcker: ...fast det var det inte. 3 stycken! Jag fattar inte hur jag kan ha läst så få böcker! Men i alla fall, de böckerna jag läst är: Ringens brödraskap, Miss Peregrines hem för besynnerliga barn (tack så jättemycket Rabén & Sjögren) och Intet.
Antal lästa sidor: 1038. Inte bra. Inte bra alls.
Bästa bok: Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, utan tvekan. Den är så otroligt bra, spännande och intressant. Alla borde läsa den!
Sämsta bok: Tja, det måste bli Intet. Visst, det är en ganska bra bok, men jämfört med de två andra böckerna så har den inte en chans. 
Läsmål under Oktober 2012: Ja, först och främst så vill jag ju läsa ut alla böcker från bokmässan. Percy Jackson-boken har jag redan läst ut (gjorde det för högst tre timmar sedan). Bronsdolken kommer nog inte heller att ta så lång tid att läsa ut. Men det ska bli riktigt spännande att läsa Cirkoli, för den har jag hört så lite om och jag tror nog att den är jättebra. Jag tänker inte ha som mål att läsa ut De två tornen, eftersom jag har ganska bra erfarenhet av att Sagan om ringen-böckerna tar ganska lång tid att läsa (även om jag tycker att tvåan är betydligt bättre än ettan).

1 kommentar:

  1. Hur var percy jackson - kampen om labyrinten? Jag har väntat på att biblioteket ska köpa in den i evigheter (de har nästa bok i serien - självklart på engelska, men ändå - men inte den! Jag fattar inte hur de har lyckats med det.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.