fredag 12 oktober 2012

Veckans bokbloggare: .Ebba från PunktEbba

Nu har jag snart skrivit om alla nio bokbloggarna. Det här blir den åttonde i raden, alltså den näst sista. Så den här veckans bokbloggare är.....

Ebba

Ebba är femton år och har skapat och bloggar på bokbloggen PunktEbba. Hon har drivit bloggen sedan i Juli i år, alltså nästan lika länge som jag. Men trots att Ebba är ganska ny som bokbloggare (vilket jag tycker att jag också är) så har en redan skrivit en himla massa inlägg, och det finns ingen brist på etiketter ;)

Ebba gillar 39 Clues - böckerna och Percy Jackson (precis som jag XD), och hon älskar alla Stephenie Meyers böcker. Självklart gillar hon Harry Potter. En väldigt rolig sak som jag läste om på Ebbas blogg för några dagar sedan var hennes skrivutmaning, en idé hon har fått från alla fantastiska skrivövningar i boken Skriv om och om igen. Alla som gillar att skriva borde vara med i den, självklart ska jag också vara det.

Jag träffade Ebba på bokmässan vid bokbloggarsamtalet och stod och pratade med henne en liten stund. Jag upptäckte att hon också var med i Tovas bokbloggargäng. Det visade sig att båda två hade känslan av att de skulle komma sist av bloggarna i gänget, men jag måste gratulera dig Ebba att du kom före mig :) Nu får vi väl se om jag trots allt blir den sista eller inte.


1 kommentar:

  1. Vem gillar inte de böckerna? De är ju de bästa! ;)

    Tack så mycket (!) och; haha, jag kom före dig. Men gräm dig inte för det. Trots allt, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge - och din blogg är helt klart värd att vänta på!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.